شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

معرفي روغن جوجوبا

روغن هاي گياهي

معرفي روغن جوجوبا

۸۱ بازديد

روغن جوجوبا يك جايگزين تاثير گذار براي كرم هاي شيميايي دور چشم 

با افزايش سن ، پوست با از دست دادن خواص الاستيك خود شروع به پير شدن ميكند به طوري كه در اطراف چشم به صورت خطوط پنجه كلاغي و چين و چروك هاي ريز و درشت و گاهي با سياهي ، گود رفتگي يا پف زير چشم بروز ميكند.

براي كم كردن سرعت تغييرات ناشي از پير شدن متخصصان توصيه ها و راهكارهاي مختلفي را پيشنهاد ميدهند يكي از اين روش ها استفاده از روغن جوجوبا براي دور چشم ميباشد.

معرفي خواص و مكانيزم هاي روغن جوجوبا براي دور چشم 

روغن جوجوبا سرشار از ويتامين A و B ، سلنيوم، روي، مس، كروم، يد، اروسيك اسيد، اولئيك اسيد، ايكوزونئيك اسيد و بسياري از ويتامين ها و مواد معدني مفيد براي سلامت پوست است.

روغن جوجوبا عملكردي همچون سبوم روغن طبيعي موجود در پوست دارد كه با افزايش سن پوست توليد آن را كاهش ميدهد در نتيجه پوست خشك و شكننده ميشود و چروك ها و بد شكلي ها شروع به پديدار شدن ميكنند.

استفاده از روغن جوجوبا دور چشم ميتواند با جايگزين كردن سبوم مانع از خشكي و شكنندگي پوست اطراف چشم شود.

اين روغن سرشار از ويتامين A و گروه B ميباشد كه هر دوي آن ها خواص آنتي اكسيداني قوي داشته و به جنگ راديكال هاي آزاد ناشي از تابش اشعه فرابنفش خورشيد، آلودگي، استرس و ساير عوامل مخرب محيطي ميرود .

استفاده از روغن جوجوبا براي دور چشم به علت وجود آروسيك اسيد بافتي نرم و ابريشمي را به پوست ميدهد.

اولئيك اسيد نيز با خواص آنتي اكسيداني باعث كاهش چين و چروك و سلامت پوست اطراف چشم ميشود.

استفاده از روغن جوجوبا دور چشم باعث تغذيه پوست در اين قسمت شده و با شكست راديكال هاي آزاد روند پيري را به تاخير مي اندازد و آسيب هاي ناشي از آن را التيام ميبخشد.

 

ماساژ مكرر روغن جوجوبا دور چشم ميتواند سياهي و كبودي زيرچشم را تا حدود زيادي برطرف كند ميتوان براي  رسيدن نتيجه بهتر آن را با روغن هايي مثل روغن بادام شيرين ، روغن آرگان ، هسته انگور و … مخلوط كرد يا حتي به آن مقداري سيب زميني خام رنده شده اضافه نمود.
شستشوي چشم ها با صابون بابونه قبل از استفاده از روغن جوجوبا دور چشم نيز ميتواند تاثير آن را افزايش دهد.

روغن جوجوبا ميتواند به عنوان پاك كننده آرايش ملايم و طبيعي ضمن زدودن آلودگي ها و مواد آرايشي از  چشم ها و مژه ها به عنوان يك مرطوب كننده عالي براي دور چشم و تقويت كننده مژه نيز عمل كند.

استفاده از روغن جوجوبا دور چشم به علت خواص ضد التهابي موجود در آن باعث كاهش پف اطراف چشم و كم شدن التهاب و قرمزي پوست آن ميشود.

مصرف منظم روغن جوجوبا ميتواند حداقل بين ۲۵ تا ۳۰ درصد از چروك هاي دور چشم را كاهش دهد همچنين اگر پوست دور چشم شما سالم و شاداب ميباشد نيز با استفاده از اين روغن ميتوانيد مدت بيشتري از زيبايي و جواني خود لذت ببريد.

چربي اين روغن به سرعت جذب پوست ميشود و با آب رساني و تغذيه پوست موجب ايجاد حس تازگي و طراوت در اطراف چشم ميشود.

ماساژ روغن جوجوبا دور چشم بايد با نوك انگشتان دست و به صورت آرام و ملايم انجام پذيرد توجه داشته باشيد كه قبل از ماساژ دست و صورت خود را از هر گونه آلودگي پاك كرده باشيد استفاده از حوله گرم پس از ماساژ با افزايش خون رساني به پوست ميتواند تاثير آن را بيشتر كند.

توجه داشته باشيد روغن جوجوبا خوراكي نبوده و فقط براي استعمال خارجي مناسب ميباشد از ورود آن به داخل چشم ها نيز خودداري كنيد.

قبل از استفاده از روغن جوجوبا دور چشم آن را يك بار روي بازو يا مچ دست خود امتحان كنيد بعد از ۲۴ ساعت اگر دچار سوزش، خارش، قرمزي و ساير علائم ناشي از حساسيت نشديد ميتوانيد آن را استفاده كنيد.

فراموش نكنيد براي برخورداري از اثرات مثبت روغن جوجوبا حداقل دو ماه آن را به طور مرتب استفاده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.